Är jag dum som vill veta?

Som jag skrev igår så kan Adas CCA/ACC bero på något som hänt i början av graviditeten (mellan v.4-12). Jag har såklart tänkt en del på det här och det gnager som fan i mig. Har jag gjort något? Försöker gå tillbaka i minnet för att komma på vad som kan ha påverkat och ska ta upp det med läkaren. Dessutom ska vi ju ta prover för att se om det är genetiskt på något sätt. I de flesta fallen kan en inte härleda till något alls men jag vill ändå veta om det finns en förklaring. Det är värre att gå och fundera på om det är jag som gjort något än att VETA att jag gjort något. Eller? Är det jag som är konstig? Då får jag ju även veta om det inte är så. Alternativet är att gå runt resten av livet och fundera och då kanske jag går sönder. Jag vet ju att jag inte gjort något med flit så det är inte som att jag vill straffa mig själv på något sätt. Jag vill ju bara veta.

Kommentera

