Vi hanterar det på olika sätt

Nu har jag fått tid hos vår kurator för enskilt samtal, Ante har inget behov just nu så jag går ensam. Vi hanterar skit olika han och jag, han menar på att en timmes löpning ger mer för honom än samtal. Personligen ser jag aldrig motion som en lösning på något men det har nog mer med mig som person att göra. Möjligtvis skulle jag kunna ersätta samtal med massage eller frisörbesök men absolut inte motion. 

Men det är tur att vi är olika och när han sen behöver det så finns det tillgängligt. Jag vill för egen del inte att skit ska komma upp senare och bita mig i röven, då tar jag hellre tag i det nu och får det ur mig. Just nu går livet liksom vidare som om allt är normalt, även om det är mycket möten så märks det inte supermycket att vi har det annorlunda. Vi kan lalla runt som om ingenting och därför är jag livrädd att det ska drabba mig stenhårt sen när saker blir jobbigt på riktigt, för det kommer det ju att bli.

Återigen. Enormt tacksam för allt som erbjuds. Fick dessutom plats på teckenspråkskurs nu i vår. Allt bara finns där för oss, hur bra som helst!

Kommentera

