Idag är jag trött

Inte fysiskt men psykiskt. Den förbannade jävla ovissheten om framtiden och pressen av att njuta i nuet. Att leva livet men att ständigt halta, som att det är grus i ena skon. I hela mitt liv har jag tagit överdriven kontroll över något när jag tappat kontrollen över något annat. Nu försöker jag ta kontroll över hyn och snöar in på allt med hudvård, troligtvis för att jag tappat kontrollen över så mycket annat. Förr tog jag kontroll över kroppen och vikten men det har jag lagt av med vilket är en jävla tur för inte mådde jag bättre, snarare tvärtom, men jag hade KONTROLL över något. 

Så.. nu funderar jag starkt på att gå med i Paulas choice – ”sekten”. Eventuellt inte bra för ekonomin men jag kommer att få otroligt vacker hy!

2 thoughts on “Idag är jag trött”

  1. Hej Emma!

    Självklart ska man ha bra
    Hudvård men ofta kommer problemen inifrån. Ansiktet är en karta över hur en kropp mår. Ville bara säga det innan du investerar pengar i produkter.

    / Malin

    Gilla

    1. Ja och just nu kan jag inte investera tid i kroppens mående. Har aldrig haft bra hy, varesig när jag tränat & ätit bra eller när jag lever som nu: utan sömn, äter halvtaskigt & motionerar inte.

      Gilla

Kommentera

