Kuratorsamtal

Igår var jag hos kuratorn för första gången. För första gången någonsin. Fattar inte varför jag inte gjort det tidigare (okej, troligtvis för att det kostade förut) för det var otroligt skönt och avslappnat. Vi pratade bland annat om ”smällen” som jag är rädd ska komma och min oro för att mina gamla ätstörda beteenden ska komma tillbaka. Nu var för förvisso nästan 8 år sen sist och jag är helt annan människa nu, men blir det för mycket kaos så vet jag ju att det är min första kontrollåtgärd. Kuratorn menade på att den värsta smällen redan kommit och att jag klarat den. Gällande eventuella ätstörningar så kom vi överens om att jag aldrig skulle kunna dölja det för Ante så han är min kontrollfunktion. Om inte han reagerar så är allt lugnt. Tackar jag nej till lösgodis och fika så  blir han nog rätt chockad och fundersam. 

Sen måste jag erkänna att jag inte köpte allt hen sa men då fick jag i alla fall vrida och vända på mina tankesätt och utmana mig själv. Väldigt nyttigt och välgörande. Trodde att jag skulle sitta där inne och böla i 60 minuter men det blev ett lugnt samtal där tiden bara flög iväg. Vi bestämde att vi kör en gång i månaden tills jag inte känner något behov. Det är så sjukt lyxigt alltså, blir gråtfärdig av all hjälp från vården! 

1 thought on “Kuratorsamtal”

Kommentera

