Tröttheten

Ikväll är jag trött, så sjukt trött. Klockan är inte ens 20 och jag går och lägger mig. Känns inte som att jag hinner med något och då är ändå Ante föräldraledig, hur tusan ska det bli när han börjar jobba? Å andra sidan är det ingen hemma som stökar ner då men tvätt, handling och matlagning måste funka ändå. Har så många måsten och borden men när jag sätter mig i soffan glöms allt bort eller bara orkas inte med. 

Men allt är inte jobbigt eller tröttsamt. Ante var inne på habiliteringen och sjukgymnasten med Ada och hen tyckte att hon utvecklas bra. Hen hade bara läst journalen och trodde att det var dags att skriva ut en gåstol till henne men det har verkligen hänt mycket sen senaste inskrivningen. Just nu klättrar hon på oss 24/7 och vill resa sig mot oss hela tiden. Så garvar hon högt när hon lyckas. Ett riktigt jävla lyckopiller! Sen är hon inbokad på simning på Vrinnevi, får se om vi pallar mer resor men jag antar att det vore bra för hennes kropp. Det kanske får bli Antes grej och jag får gå tidigare eller jobba hemma med Henry nån timme, det funkar inte att vara ledig mer, inte så länge en av oss är föräldraledig. 

Kommentera

