HON GÅR!

Igår satt jag ned tårarna rinnande nerför kinderna, helt tyst bara rann de i strida strömmar. Ada tog en gåvagn och gick några stapplande steg. Utan stöd av mig, bara vagnen. Jag känner mig nu säker på att hon kommer att gå, fullständigt säker. Jag har slutat leta tomter och enplansvillor, vi ska bo kvar! Även om hon inte gått utan stöd än så släppte så mycket spänningar.

Hon är en liten kämpe och så otroligt rolig att hänga med. Tyvärr har maten börjat krångla som tusan men jag hoppas på tänder.  Vi har försökt få henne att äta mer av vår mat men hon får inte till det med motoriken alternativt kräks så det är kämpigt. Även om jag ser med egna ögon att hon mår bra så får jag ont i magen av hela situationen runt maten. Hon får bara inte tappa vikt, hon bara får inte. Vi har tid för vägning snart så då kanske jag lugnar mig lite. Det tar på tok för mycket energi att oroa sig. 

Kommentera

