Utmana vanan

Ikväll är det tredje kvällen vi sövt Henry i hans säng i hans rum. Under lång tid har han somnat i vår säng och sovit där hela natten men nu sover han såpass bra att det kändes rimligt att testa egen säng igen. Lite knorrande men det har gått över förväntan. Han har ju svårt att bryta vanor och somna på ett ”nytt” ställe i så nära anslutning till det vanliga blir en stor krock i huvudet. Sen sover han där till 02-03 när han hämtas över till vår säng av den som sover där. Oftast somnar han om direkt men det har varit lite halvkrångligt. Men det känns ändå värt det, om vi någon gång ska kunna sova ihop (jag & Ante) så ligger det närmre till hands att Henry sover själv än Ada just nu. 

Själv har jag skaffat en app för att kartlägga min sömn eftersom jag sover som en kratta men jag litar inte riktigt på den. Den visade att jag sov djupsömn mellan 02-04 trots att det var då jag gick och hämtade Henry och var vaken med honom en bra stund. Så nja. Jag får nöja mig med att bara konstatera att jag är förbannat trött. 

Kommentera

