Bitter morsa

Igår var en ganska talande kväll för hur jobbigt vi kan ha det. Vi kan knappt söva barnen ensamma, det bara går inte! Ante åkte iväg på fest & jag skulle försöka rodda kvällen själv. Ada var trött som fan redan vid 18:30 men Henry var hur pigg som helst & sprang ut & in hela tiden. Jag kunde ju inte söva Ada när han var ute själv. Till slut tvingade jag in honom under protester & han fick lägga sig i sängen med paddan i hopp om att det skulle funka. En övertrött Ada somnade skrikandes efter 20 någon gång. 21:15 tog jag paddan från Henry eftersom han inte somnat än. Ada hade då vaknat två gånger för omsövning. Henry somnade sen inte förrän 22 (!!!) och vaknade 05:30. Vid 22 var jag tjutfärdig & helt slut efter att ha sprungit mellan barnen och inte ens borstat tänderna själv. I rädsla för att Henry skulle vakna låg jag vaken tills Ante kom hem. Så idag är ALLA helt slut & extremt trötta. 

Jag messade desperat Ante som var på fest och förstörde troligtvis hans kväll. Sån är jag, missunnsam & bra på att tycka synd om mig själv. Det är verkligen pissigt att ha två barn som inte kan sova själva men absolut inte kan sova i närheten av varandra. Det är en stor frustration att inte kunna helt avslappnat åka iväg en kväll och den andra fixar läggning enkelt. Hur hade jag gjort om Henry vaknat innan Ante kom hem? Jag hade ju inte kunnat lämna Ada för då vaknar hon och blir hysteriskt ledsen. Lägger jag dom ihop då med mig i stora sängen är de vakna ett bra tag + att Henry väcker alla när han vaknar. Nej idag har jag en känsla av hopplöshet & jag känner mig misslyckad. Misslyckad för att jag inte klarar sv mina egna barn själv en kväll & för att jag inte kan ge fan i att smsa Ante och förstöra hans kväll. 

4 thoughts on “Bitter morsa”

  1. Men Emma ❤️ Du har för höga krav på dig själv. Det tog jättelång tid för mig att vara själv med barnen och rodda allting själv på kvällarna och lägga barnen. Jag ringde ofta mamma bara Erik skulle träna, och vi sitter ju inte i samma sits som er. Låt era underbara familjer hjälpa till, var inte rädda om att be om hjälp. Jag är säker på att dem mer än gärna vill finnas för er och hjälpa er. Kram!

    Gilla

Kommentera

