Tacksam

Jag är på jobbresa nästan hela veckan och för att det ens ska vara möjligt så är min mamma och pappa barnvakt åt Henry. Det går ju inte att ha båda barnen själv så vi måste fixa barnvakt om någon ska vara bort över nätter. Det är skit. Det är riktigt skit. Jag vet att mamma och pappa gärna tar barnen och älskar dom villkorslöst men det gnager ändå ett dåligt samvete i bröstet över att Henry behöver sova borta tre nätter. Inte för att Henry lider, han skulle nog överväga att flytta till mormor och morfar om erbjudandet kom. Ingen jobbig syster och fri tillgång till kakor liksom! Men jag vill inte att barnvakterna ska tröttna och känna sig utnyttjade. 

Så nu ligger jag på hotellet och snyftar över en film som mormorn skickat från Borensbergs dit de åkt för att testa en övernattning i husbilen med Henry. Älskade unge och älskade föräldrar! Letat tackpresenter ikväll men allt känns futtigt, krystat och opersonligt. Det kanske får blir en kram och min eviga tacksamhet?!

Kommentera

