Ibland bara brakar det

Jag tror att alla har fattat hur jobbiga de senaste åren har varit. Att försöka hålla uppe allt, få allt att flyta med barnen, hemmet, jobb osv. Det har varit förbannat intensivt och jag har inte orkat med. Så kom semestern. Ni vet. Tiden för återhämtning och njutning. Då brakade det samman. Jag gick in en totalt depp, ville bara åka till jobbet och slippa tänka, planera och fundera. Slippa nån som klänger på mig 24/7. Jag var/är sur och grinig hela tiden. Skäller och gnäller utan att kunna sätta fingret på vad som är fel mer än livet i sig. Jag kanske är blåst som inte förväntade mig att livet skulle förändras så fatalt med två barn. Att jag skulle vara så låst, jag var inte beredd helt enkelt. Det är ju sådär lagom kul för min familj att försöka leva med en ständigt sur och deppig människa när det viktigaste i vår familj är samarbete då inget funkar annars. 

Tror att jag ska ta den här semestern och fundera lite över framtiden, hur fan jag vill ha det och hur (om) det kan lösas. 

För att avsluta positivt så har vi nu testat att sova i husbil med barnen och det gick över förväntan! Ada är ju inte exemplarisk att ha med eftersom hon är som alla ettåringar: SKITJOBBIG! 😊

4 thoughts on “Ibland bara brakar det”

  1. Nä semester kan ju verkligen vara mer intensivt än jobbet ibland. Kan vara lite knäckande när kollegorna säger att det ska bli skönt o vila upp sig😖 Hoppas det blir bättre o att ni kan hitta några små andrum. Det är väl det bl.a man blir bra på som småbarnsföräldrar.. att uppskatta två min av tysthet eller där barnen leker själva utan bråk i vårt fall😊 Att dela med sig av eländet tror jag också kan hjälpa lite.. både dig o oss andra. Styrkekramar!

    Gilla

  2. Jag tror inte att det är många föräldrar som inte känner lite lättnad när väl vardagen är på väg tillbaka efter semestern 😂

    Gilla

Kommentera

