Slut på semester

Idag var min sista semesterdag och imorgon börjar jag jobba igen. Ante är hemma en vecka till med barnen innan han börjar jobba och jag skolar in barnen (han skolade in Henry så jag får ta Ada). Som jag skrivit tidigare så har jag ångest inför hösten. Samtidigt som det ska bli vansinnigt skönt att få en paus från barnen dagtid och vara vuxna igen. Att slippa fixa frukost, lunch och mellanmål. Samtidigt gånger samvetet, att lämna dom till ”främlingar” 8 timmar om dagen efter att ha varit med oss 24/7. Vet att alla brottas med dessa känslor, vi är inte unika. Men vi får inte ihop det om vi ska fixa frukost hemma och lämna senare och ingen kan slut tidigare än 15. Vi gör som vi gjorde med Henry, testar oss fram och gör om ifall det inte funkar. Båda kan tänka sig att gå ner i tid så vi ska nog överleva. 

Jag har suttit och smitt planer i huvudet för att underlätta vardagen och få ihop allt hemma. Vi kommer att köpa mat online och få hemkört + att vi trots att vi är emot det politiskt att ta in städhjälp 1-2 gånger i månaden. Vi får ju bidrag för barnen och varför inte använda dessa pengar till att underlätta för oss i vardagen? Det tar emot att behöva hjälp (man vill ju alltid klara sig själv) men det ska bli så otroligt skönt att slippa bo äckligt. 

I morgon ska jag skriva mer om barnens utveckling under sommaren och om höstens planer för dom. 

Kommentera

